Jak dobrze wypromować przydrożną restaurację? Poznaj 5 naszych rad
W Stanach Zjednoczonych przydrożne restauracje cieszą się dużą popularnością i można powiedzieć, że są niejako wizytówką i pierwszą rzeczą, która kojarzy się z tym rozległym państwem osobom podróżującym samochodem. Duże odległości i wiele bezkresnych terenów sprawiają, że takie miejsca czasem są na wagę złota. Można w nich wypocząć przed dalszą długą podróżą i zjeść tradycyjny american breakfast, a także wypić mocną, filtrowaną kawę. Również w Polsce przydrożne restauracje mają swoich zwolenników i nazywane są także zajazdami, czy nawet karczmami. Wydawać, by się mogło, że lokal położony blisko węzła komunikacyjnego reklamy nie potrzebuje. Jednak nic bardziej mylnego. Jeśli chcecie wiedzieć, jak je wypromować, to poznajcie 5 naszych rad. Już teraz zdradzimy, że jednym ze sposobów może być energy drink dla każdego klienta.
Po pierwsze: duży przydrożny baner reklamowy i szyld nad wejściem
Choć lokal wydaje się widoczny z daleka, to niewielki szyld może spowodować, że nikt nie zwróci na niego uwagi. Ważne by był widoczny i np. podświetlony. Nie trzeba tu nawet używać neonów, gdyż wystarczą węże świetlne led, które można ułożyć w kształt nazwy, np. na przymocowanych drewnianych literach, które zlewają się z elewacją. Ważne by szyld był dobrze dopasowany do charakteru lokalu. Może na nim również widnieć logo restauracji. Taką samą identyfikację wizualną należy zastosować na drodze dojazdowej, ale nie tuż przed lokalem, gdzie wyraźnie widać szyld, ale np. 100 czy 200 metrów przed nim z informacją, że właśnie po przejechaniu tylu metrów znajdziemy się obok przydrożnej restauracji.
Po drugie: reklama w mediach społecznościowych i organizowane konkursy
Pierwszy sposób jest najbardziej prozaiczny. Drugi najbardziej popularny w ostatnim czasie, a mowa o reklamie w mediach społecznościowych. Lokal, który nie posiada swojego konta na portalu społecznościowym obecnie nie istnieje i nie ma w tym grama przesady. Trzeba zadbać również o obecność w aplikacjach dla podróżujących czy portalach, gdzie poleca się restaurację i przyznaje im punkty. Warto informację o obecności lokalu na takiej stronie przekazać klientom w krótkiej formie, zarówno na portalu społecznościowym, jak i w samym lokalu i zachęcić do pozostawienia swojej opinii. Oczywiście narażamy się tu również na opinie negatywne, ale przecież wszystko robisz tak, by zasłużyć na jak najlepsze oceny, więc z pewnością przy dbałości o szczegóły nie ma się o co obawiać. Warto również dbać o swoich stałych klientów i organizować konkursy na portalu społecznościowym z nagrodami, wśród których są gadżety, jak i np. artykuły gospodarstwa domowego, czy lepiej vouchery na kolacje w restauracji bądź zorganizowanie w nim przyjęcia. Im większa aktywność, tym lepiej. Konkursy mogą dotyczyć działalności lokalu, odbywających się w nim imprez, miasta w którym się znajduje, czy nadchodzących wydarzeń, zarówno świąt, jak i imprez okolicznościowych.
Po trzecie: gadżety reklamowe, które dobrze się sprawdzą
Kolejna kwestia została już wspomniana, a więc gadżety reklamowe. Mogą być formą promocji i nagród w konkursach albo dołączane gratis do zamówień. Świetnie sprawdzi się w tej roli energy drink, wszak co lepiej kojarzy się z długą podróżą niż zastrzyk energii na dalszą drogę? Dlatego warto zainwestować w taki z własnym logo i hasłem reklamowym. Taki dodatek do zamówienia na pewno docenią zmęczone osoby, będące w trakcie podróży, które nie mogą pozwolić sobie na dłuższy postój i drzemkę. Energy drink możesz skomponować samodzielnie z wybranych przez Ciebie składników. Może być to np. napój energetyczny z „Gumi-jagód” wszak one dostarczały niezrównanej energii popularnym Gumisiom.
Po czwarte: organizacja typowych i nietypowych imprez okolicznościowych
Naszym czwartym pomysłem na skuteczną promocję przydrożnego baru jest organizacja imprez. Nie tylko chrzty czy wesela ale również wieczory panieńskie, kawalerskie, a ponadto imprezy specjalne z okazji dnia Św. Krzysztofa, czyli patrona kierowców. Możesz także organizować cotygodniowe imprezy dla motocyklistów bądź wielbicieli youngtimerów. Możliwości jest naprawdę wiele, wszak przydrożna restauracja daje ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o marketing.
Po piąte: specjalne promocje dla podróżujących i kierowców
Ostatnią kwestią, jakże ważną dla każdego klienta są promocje codzienne i specjalne. Możesz organizować promocje dla rodzin, dla kierowców, dla podróżujących na wakacje. Zniżki grupowe na jedzenie, czy darmowe dolewki napojów to tylko niektóre propozycje. Możesz zdecydować się także na szwedzki stół z darmowymi dokładkami, albo popularne happy hours z darmową kawą i rozdawaniem energy drinków.
Promocja przydrożnej restauracji może być bardzo skuteczna. Oczywiście trzeba włożyć w nią serce i sporo kreatywności, ale sukces wynagrodzi wszelki trud, dlatego naprawdę warto.