W zdrowym ciele zdrowy duch – wielu z nas potrzebuje lat, żeby przekonać się, jak wiele prawdy jest w tym znanym powiedzeniu. Za nasze dobre samopoczucie odpowiedzialna jest nie tylko psychika, ale również kondycja fizyczna – pragnąc naprawdę odpocząć i odzyskać siły witalne, warto zadbać o aktywny wypoczynek.

Coraz więcej z nas w czasie wolnym uprawia sport, zdając sobie sprawę z tego, że nic nie poprawia humoru tak, jak odrobina ruchu. W jaki sposób większość z nas najchętniej spędza wolny czas?

Czas wolny. Nasze preferencje

Jeśli chodzi o wolny czas, każdy z nas ma swoje upodobania. Jedni lubią leżeć na kanapie i oglądać telewizję, inni czytają książki, jeszcze inni grają z dziećmi w gry planszowe. Z czasem jednak większość z nas, zwłaszcza tych prowadzących siedzący tryb życia, stwierdza, że nie potrafimy w pełni się zrelaksować cały dzień spędzając w jednym miejscu. W takich przypadkach nie zawsze jedynym rozwiązaniem jest turystyka i urlop. Bardzo często wystarczy zmienić swoje codzienne nawyki, żeby odzyskać werwę.

Wielu z nas z przyjemnością odkrywa, że to, czego nam brakuje, to ruch i zabiegi, które mają przywrócić naszemu ciału dobrą kondycję. Okazuje się, że najskuteczniejszym sposobem na dobre samopoczucie, jeśli prowadzi się siedzący tryb życia, jest aktywność fizyczna.

To dlatego basen czy siłownia cieszą się coraz większym zainteresowaniem – ćwiczyć zaczynają ludzie różnych zawodów, w różnym wieku. Są zachwyceni widząc, że ruch sprawia, że znowu zaczynają dobrze się czuć.

Wpływ pływania na nasze dobre samopoczucie

Wielu z nas kojarzy basen jedynie z wakacyjną rozrywką – kiedy jest gorąco, nie ma nic przyjemniejszego niż zanurzenie się w chłodnej wodzie. Okazuje się jednak, że pływanie ma tak korzystny wpływ na nasze zdrowie, że nie warto z niego rezygnować, niezależnie od pory roku.

Coraz więcej osób zaraża się miłością do pływania w trakcie urlopu, a potem dalej doskonali swoją technikę, regularnie odwiedzając basen.

Pływanie wzmacnia kondycję i poprawia działanie całego organizmu: wzmacnia mięśnie, pomaga utrzymać prawidłową postawę ciała, zwiększyć pojemność płuc. Co więcej, mało co relaksuje tak jak godzina na basenie.

Wystarczy kilka razy przepłynąć basen, żeby poczuć, jak schodzi z nas stres. Znając zalety pływania, mnóstwo osób decyduje się na wizyty na basenie co najmniej 2-3 razy w tygodniu.

Siłownia – sposób na relaks i zdrowie

Innym cieszącym się ogromnym zainteresowaniem sportem jest trening siłowy. Choć zwykle pierwsza wizyta na siłowni spowodowana jest chęcią uzyskania wymarzonej sylwetki, to z czasem przekonujemy się, że regularne ćwiczenia bardzo korzystnie wpływają na samopoczucie.

Zaczynamy inaczej postrzegać nasze ciało, czujemy się silniejsi i pewniejsi siebie. Zauważamy, że jesteśmy mniej zdenerwowani i lepiej radzimy sobie ze stresem. Mnóstwo osób jest zgodnych co do jednego: nie ma lepszego sposobu na spędzenie wolnego czasu niż trening na siłowni. To gwarancja pozytywnej energii, mocniejszego ciała, lepszej kondycji.

Rosnąca popularność sauny

Co jeszcze robimy, pragnąc dobrze spędzić czas wolny i w pełni się zrelaksować? Okazuje się, że doskonałym sposobem na odpoczynek po pracy jest sauna. Ta korzystnie wpływa na ukrwienie ciała, zabija wirusy i bakterie, przyspiesza produkcję ciałek odpornościowych we krwi.

Jeśli czujemy się osłabieni albo łapie nas przeziębienie – nie ma nic lepszego niż zafundować sobie wizytę na saunie. Ta cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Chętnie fundujemy sobie seanse w wysokiej temperaturze, widząc jak ta korzystnie wpływa na nasze samopoczucie – fizyczne i psychiczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ